Pla especial d'ordenació del marge esquerra del riu Besòs, Santa Coloma de Gramenet

Càrrec: Cap del servei d’urbanisme de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

codi RPUC:  1985 / 000779 / M

  • Data Aprovació: 20/03/1986
  • Data Conformitat: 07/03/1990
  • Data publicació expedient (DOGC): 22/04/1986
  • Data publicació normativa (DOGC): 12/11/2007

Publicat a la Revista AU núm. 20; Projectar la Ciudad metropolitana, editat per la CMB, el març 1988; Processos urbanístics a Catalunya i Rosselló-Llenguadoc, editat pel COAC, 1988

S’adjunten fotocòpies del llibre «Perifèria o marginalitat. Tres anys d’urbanisme a Santa Coloma de Gramenet». 1987. Editat per l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

 

El «leit-motiv» de la proposta d’aquest Pla el podríem resumir en l’equilibri entre les funcions assignades al Vial del Marge Esquerre i la Carretera de la Roca.

El primer, el Vial, és dissenyat per complir la doble funció de canal de trànsit interurbà -com a «variant» de la Carretera de la Roca-,  i d’element viari que completi la xarxa IocaI, fent possible, a més, recuperar la relació de la ciutat amb el riu formant un passeig fluvial que lliga e1s trams que travessa.

La carretera, un cop descarregada del trànsit interurbà, passa a ser un element urbà fonamental, ja que d’ella en penja tot ei creixement de Santa Coloma.

Als trams en què la carretera I el vial es poden veure (als trams dels parcs) la carretera forma un passeig-mirador en e! quaI se situen eis diferents equipaments que preveu el Pla.

L’organització del Parc de Can Zam (31.5 Hal es fonamenta en l’obertura d’una nova avinguda –la Rambla de Can Zam- que, recollint els dos eixos viaris més importants del Sector de Singuerlin, enllaça la Carretera de la Roca amb el Vial del Marge Esquerre i divideix el parc en dos sectors. Així, el sector del parc situat més al Sud s’especialitza com a zona esportiva pública mentre que el situat al Nord forma pròpiament el parc públic